#P2BHAAGA #ROHKEAMMIN #HAAGAHELIA

Kahvi on suomalaisille rakas ja tärkeä raaka-aine, olemmehan kahvinkulutuksen maailmanmestareita. Kahvin nauttimiseen on lukuisia syitä. Monille aamukahvi on pakollinen, jota ilman silmät eivät tunnu aukeavan. Toisille kahvihetki on hektisen päivän jälkeen se odotettu kohta päivässä, kun saa nauttia omasta hiljaisesta seurastaan kahvikupillisen ajan.

Pauligilla Out-Of-Home markkinointitiimi on olemassa auttaakseen kahviloita, ravintoloita, liikenneasemia, henkilöstöravintoloita ja kioskeja kahvimyynnissä. Lisäksi kouluttaminen on tärkeä osa toimintaamme ja palveluamme. Haluamme innostaa ja inspiroida asiakkaitamme. Kun henkilökunta on innoissaan, tuloksia syntyy: tarjottu kahvi on laadukkaampaa, henkilökunta uskaltaa kokeilla ja suositella uusia, trendikkäitä kahvijuomia ja maistuvia makupareja. Tuotamme myynnin tueksi reseptejä ja ajan hengessä olevia myynninedistämismateriaaleja. Näin asiakkaamme asiakastyytyväisyys lisääntyy ja tyytyväisten asiakkaiden myötä myös keskiostos kasvaa.

Iloksemme olemme huomanneet, että kahvikulttuuri Suomessa on rajussa kasvussa ja kahvi kiinnostaa ihmisiä eri tavoin kuin ennen. Ihmiset vaativat parempaa kahvia, enää monta tuntia seisonut kahvi ei kelpaa. Hyvä näin! Lisäksi kahviloiden henkilökunnan tulee nykyään tietää mitä kahvia he myyvät. Eikä enää riitä paketin värin kertominen, vaan kuluttajat haluavat tietää yhä useammin kahvin makuprofiilin. Onko se pähkinäistä ja täyteläistä vaiko mustaherukkaista ja hapokasta?

Place to be Haaga edistää kokeilukulttuuria, yhdessä oppimista ja oivalluttamista. Paulig ja Haaga-Helia ovat tehneet jo vuosia yhteistyötä mm. koulutuksen merkeissä. Vuosittain Paulig Barista-instituutti kouluttaa yli 60 tulevaa hospitality-alan ammattilaista kahvin saloihin. Kahvin monipuolisuus avautuu monelle vasta kurssilla maistellessaan erilaisia kahveja. Kahvin makuun vaikuttaa moni asia: kahvilaji, missä kahvi kasvaa, maaperä, kasvuolosuhteet, lämpötila, kahvin prosessointitapa (esim. pesty kahvi vs. kuivattu kahvi) ja kuinka korkealla kahvi kasvaa. Mainitakseni muutaman. Hospitality-alalla kahvia pidetään monesti itsestään selvänä tarjottavana, jota ”kuka vaan osaa keittää”. Tätä ajatusmallia koitamme kitkeä pois nostamalla kahvin arvostusta. Tällöin kaikki voittavat: Pauligin asiakkaat valmistavat parempaa kahvia loppukuluttajille nautittavaksi. 

Yhteistyö Haagan kanssa on ollut erittäin antoisaa ja ilolla syvennämme yhteistyötä tämän oppimiskonseptin myötä. Pauligilla on Caffelissa kahvipiste, josta löytyy sekä suodatinkahvia että espressopohjaisia juomia. Espressojuomia saa automaattilaitteesta sekä toisinaan baristan valmistamana manuaalisella espressolaitteella. Baristakurssin Pauligilla suorittaneet opiskelijat pääsevät soveltamaan uusia oppejaan käytäntöön tekemällä Caffelissa Pauligin kahvipisteellä espressopohjaisia juomia asiakkaille eli muille opiskelijoille sekä koulun henkilökunnalle ja mahdollisille vieraille. Place to be Haaga tarjoaa meille oivan paikan testata uusien konseptien toimivuutta, tuoda uusia kahvitrendejä opiskelijoiden tietoisuuteen sekä levittää kahvitietoutta.

Ulla Suoraniemi
Training Manager
Paulig Professional
Coffee division

Image: